leather

ساخت وبلاگ

از زمانی که بیماری همه گیر اروپا را به شدت تحت تاثیر قرار داد، سفرهای خارجی محدود شده است. در حال حاضر، بهتر است در خانه بمانید و فقط در صورت لزوم بیرون بروید. سفر بین کشوری شما می تواند منتظر بماند. با این حال، وقتی مرزها باز می شوند، یک کیف مسافرتی خوب برای حمل وسایل خود می خواهید. خرید کفش مردانه ارسی و استعلام قیمت کفش زنانه ارسی در چرم اورسی ممکن است.

 

یک کیف مسافرتی چرمی شیک برای این مناسبت در نظر بگیرید. شما دوست دارید بتوانید کیف خود را در سفرهایتان بشناسید، و کیف چرمی برجسته است (اگرچه یک برچسب نام نیز می تواند کمک کند). شما همچنین دوست دارید در حین تور قاره زیبا به نظر برسید، و یک کیف چرمی چیزی جز با کلاس نیست.

 

ممکن است از خود بپرسید: "چرا کیف چرمی؟" سایر کیف‌های مسافرتی موجود در بازار مستحکم‌تر هستند و می‌توانند چیزهای بیشتری را در خود جای دهند، اما این کیسه‌ها بزرگ هستند و حتی ممکن است هزینه‌های زیادی برای چمدان‌ها داشته باشند. اگر دوست دارید سبک و شیک سفر کنید، از مزایایی که یک کیف چرمی می تواند ارائه دهد، لذت خواهید برد. زمانی که کارهای دیگری را که چرم می تواند انجام دهد را بشنوید، ممکن است آن را بیشتر دوست داشته باشید.

 

1. سخت تر از آن چیزی است که به نظر می رسد

 

چرم به دوران مصر باستان برمی گردد، جایی که مردم از آن لباس، کفش و وسایل روزمره درست می کردند. بعدها، یونانیان باستان راه هایی را برای حفظ مواد از طریق فرآیندی که امروزه به نام دباغی شناخته می شود، توسعه دادند. در نتیجه، مصنوعات چرمی کشف شده در سایت های باستان شناسی نسبتاً دست نخورده بودند.

 

البته ساخت چرم برای هزاران سال به شرایط مناسب نیاز دارد. با این وجود، یک کیف مسافرتی چرمی درجه یک در چرم اورسی و سایر فروشگاه‌های معتبر می‌تواند به لطف برنزه کردن، برای چندین دهه بکر باقی بماند. یکی از انواع دباغی، دباغی گیاهی است، فرآیندی که چرم را در مواد آلی مانند پوست درخت و بافت گیاه درمان می کند.

 

2. برای حمل به اندازه کافی سبک است

 

کیف های چرمی معمولاً به صورت کیف دستی یا کوله پشتی کوچک عرضه می شوند. حمل کیف با دست مزایایی دارد، مانند صرفه جویی در هزینه چمدان و احساس راحتی که کیف شما نزدیک است. دسته‌های کیف می‌توانند وزن زیادی را تحمل کنند، زیرا خود کیف بیش از ظرفیت بسته‌بندی نشده است. از آن برای حمل لباس‌ها و لوازم آرایش خود استفاده کنید، اما نه وسایل سنگین‌تر، مانند لپ‌تاپ و دوربین.

 

یک گرم الیاف چرمی در هم تنیده را می توان به 300 متر مربع فضای داخلی تبدیل کرد. برای وزن بسیار سبک، چرم قابل کشش است.

 

3. تمیز کردن آن آسان است

 

مراقبت از کیف چرمی می تواند به سادگی پاک کردن سطح کیف با یک پارچه تمیز باشد، به خصوص اگر خیس شود. حتی در صورت درمان، چرم در برابر آب مقاوم نیست و خشک نشدن آن ممکن است باعث ترک خوردن مواد شود. همچنین می‌خواهید کیف را دور از نور خورشید و عناصر موجود نگهداری کنید تا ظاهر بکر آن را طولانی‌تر کنید.

 

برای تمیز کردن کامل تر، به نوع مناسب پاک کننده چرم نیاز دارید. می توانید با مخلوط کردن قسمت های مساوی سرکه و آب داغ محلول درست کنید. برخی از راه حل ها شامل روغن زیتون است. خرید پاک کننده های چرم موجود در بازار را برای مراقبت کامل از چرم در نظر بگیرید.

 

4. سازگار با محیط زیست است

 

تا همین اواخر، پوست گاو ماده اولیه اولیه برای ساخت چرم بود. با این حال، پرورش گاو به یک نگرانی زیست محیطی تبدیل شده است، زیرا جنگل ها برای گسترش چراگاه ها پاکسازی شده اند. پرورش گاو همچنین به مقدار زیادی آب و سایر منابع طبیعی نیاز دارد. به همین دلیل است که چرم برای گروه های خاصی جذابیت نداشته است.

 

با این حال، در سال های اخیر، یک صنعت جدید به دنبال امکان چرم گیاهی به عنوان یک جایگزین مناسب است. این همان چرم مصنوعی نیست، که جایگزین دیگری است، زیرا این نوع چرم از الیاف برگ های آناناس به دست می آید. طولی نمی کشد که کیف های چرمی از مواد مشابه ساخته می شوند - و افراد عادی نمی توانند تفاوت را تشخیص دهند.

 

5. سبک آن ماندگار خواهد بود

 

برای قرن ها، چرم نماد کلاس بوده است. دست‌سازی این مواد در زمان‌های قدیم آن را گران می‌کرد و تنها ثروتمندان و افراد مشهور آن را تامین می‌کردند. امروزه تجهیزات و تکنیک های مدرن زمان لازم برای ساخت چرم را حداکثر به چند هفته کاهش داده است. در حالی که هنوز کاملاً سرمایه گذاری است، امروز برای داشتن یک کیف چرمی نیازی به مقدار زیادی نیست.

 

با استفاده و مراقبت مناسب، بافت و ظاهر چرم برای سال‌ها باقی می‌ماند - شاید حتی بیشتر از کاربرش. کیف های مسافرتی چرمی ممکن است جمعیت را جذب نکنند، اما می توانند نگاه های کنجکاو را به خود جلب کنند که فکر می کنند کجا می توانند یکی را تهیه کنند.

 

نتیجه

کیف های مسافرتی چرمی دارای نوعی سبک و قابلیت اطمینان متفاوت از سایر کیف های مسافرتی هستند. با این حال، آنها به استاندارد بالاتری از مراقبت نیاز دارند، اگرچه انجام آن به اندازه کافی آسان است. در انتخاب چرم برای حمل وسایل خود در سفرهای آینده خود تردید نکنید. شما فقط می توانید چند بار در زندگی خود سفر کنید، بنابراین هر فرصتی را به حساب بیاورید.

 

 

 

 

منبع: https://www.modeman.com/

leather...
ما را در سایت leather دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : maryam orsileather بازدید : 114 تاريخ : چهارشنبه 19 مرداد 1401 ساعت: 0:40

اگر به تازگی سفر خود را برای داشتن و پوشیدن کفش های با کیفیت خوب آغاز کرده اید، من اینجا هستم تا به شما کمک کنم!

اگر قبلاً در آن مسیر هستید، تبریک می‌گوییم! بیایید با هم رشد کنیم، آیا؟

 

امروزه با وجود برندهای زیادی که کفش تولید می کنند و می فروشند، ما از انتخاب هایمان محروم هستیم. و انتخاب های زیاد باعث سردرگمی و اغلب فریب می شود. بنابراین اگر در بازار به دنبال خرید کفش های مجلسی هستید، چه چیزهایی را باید بررسی کنید تا از کیفیت آنها مطمئن شوید؟ چگونه می توانید تشخیص دهید که یک جفت کفش فقط با نگاه کردن به آن ارزش هزینه اش را دارد؟

 

خرید کفش مردانه ارسی و کفش زنانه ارسی از فروشگاه چرم اورسی برای شما امکان پذیر است.

 

چک لیست کیفیت کفش زیر به تمام این سوالات برای شما پاسخ خواهد داد

این نکات را دنبال کنید و از خرید بعدی خود مطمئن شوید، یا از آنها برای تأیید کیفیت مواردی که قبلاً دارید استفاده کنید.

 

1) رویه چرم طبیعی و زنده

شما دوست دارید رویه کفش صاف و طبیعی به نظر برسد، نه مصنوعی و بی روح. بوی چرم طبیعی واقعی بسیار متفاوت از چرم مصنوعی است.

این یکی کمی منحنی یادگیری است - قبل از اینکه بتوانید به تنهایی قضاوت کنید، باید به کفش های زیادی با کیفیت های مختلف نگاه کنید - اما هنوز چیزهایی وجود دارد که می توانید متوجه شوید که حتی بدون آن تجربه به تصمیم گیری کمک می کند. .

 

وقتی از کیفیت رویه چرم صحبت می کنیم، دانه های چرم (یعنی لایه های پوست حیوان استفاده شده) بلافاصله به ذهن متبادر می شود.

 

چرم تمام دانه با کیفیت ترین چرم است. کفش هایی که از چنین چرمی ساخته شده اند، بدون هیچ گونه اصلاحی، از کل لایه بالایی پوست استفاده می کنند

چرم با دانه بالا از نظر کیفیت در رتبه بعدی قرار می گیرد، که به سادگی چرم تمام دانه ای است که برای از بین بردن هرگونه نقص سطح سمباده شده است.

هنگامی که لایه‌های رویی برای چرم‌های باکیفیت‌تر جدا شدند، لایه‌هایی که باقی می‌مانند را می‌توان به عنوان چرم‌های اصلاح‌شده/اصلی نامید. اینها سفت شده/سنباده می شوند و از نظر شیمیایی تحت درمان قرار می گیرند تا ظاهری صاف داشته باشند

به دنبال:

بررسی کنید که آیا برند به نوع چرمی که برای کفش استفاده کرده است اشاره کرده است یا خیر. اکثر تولیدکنندگان معمولاً در این مورد محتاط هستند، زیرا ممکن است فرآیندهای داخلی را برای اطمینان از متعادل ماندن هزینه های خود در نظر بگیرند.

اگر منافذ پوست از نزدیک روی چرم قابل مشاهده باشد، احتمالاً از چرم تمام دانه ساخته شده است.

نکته حرفه ای: برای بررسی این موضوع می توانید از زوم با استفاده از دوربین موبایل خود استفاده کنید

دانه کامل چرم

کفش چرمی تمام دانه (سمت چپ)

توجه کنید که چگونه می توانید منافذ را از نزدیک ببینید (راست)

عدم وجود منافذ به این معنی است که قسمت بیرونی پوست صاف شده است، که باعث می شود یا دانه های بالایی یا دانه ای اصلاح شده داشته باشد. به طور کلی، کفش های چرم دانه اصلاح شده به دلیل عملیات شیمیایی که تحت آن قرار می گیرند، ظاهری کمی پلاستیکی و غیر طبیعی دارند.

 

اجتناب کردن:

کفش چرم مصنوعی / مصنوعی

اینها کاملاً غیر طبیعی به نظر می رسند، احساس خوبی ندارند و هیچ یک از مزایای چرم واقعی را ارائه نمی دهند. تنها استثنا این است که شما یک جفت کفش برای باران می خواهید، زیرا چرم مصنوعی ضد آب خواهد بود - اما به غیر از آن، من چنین کفشی را توصیه نمی کنم.

برندهایی که محصولات خود را با عنوان "چرم اصل" برچسب گذاری می کنند

برچسب "چرم اصل" مدتی است که توسط صنعت مورد سوء استفاده قرار گرفته است. این به این دلیل است که این اصطلاح را می توان به معنای دو چیز متفاوت استفاده کرد - چرم اصل یا چرم طبیعی و نام دیگری برای چرم با دانه اصلاح شده. GodboleGear یک مقاله آموزنده در مورد شما دارد که باید در مورد این برچسب شک داشته باشید.

متأسفانه، بیشتر کفش‌های تولید انبوهی که من در فضای مجازی با آن برخورد کرده‌ام، اینگونه برچسب‌گذاری شده‌اند. اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید، بهتر است با فروشنده توضیح دهید یا از بررسی های دیگر برای تصمیم گیری در مورد خرید یا عدم خرید کفش استفاده کنید.

کفش های چرمی دانه کامل از بالاترین کیفیت برخوردار خواهند بود، اما نباید آن را تنها ویژگی برای قضاوت در مورد یک کفش در نظر بگیرید. از این گذشته، ما به دنبال چیزی هستیم که تمام جعبه های کیفیت را مشخص کند، و این بدان معنی است که سایر نمرات (دانه برتر و اصلاح شده) به همان اندازه قابل قبول هستند.

 

2) زیره های دوخته شده

کفش های چرمی که زیره آن ها به رویه چرم دوخته شده است در مقایسه با کفش هایی که زیره آن ها چسب است، کیفیت بالاتری خواهند داشت. این به سه نوع اصلی از ساخت کفش اشاره دارد که معمولاً برای کنار هم قرار دادن یک جفت کفش استفاده می شود.

 

گودیر welting، که باعث می شود از دوخت های جوش برای نگه داشتن رویه، کفی و زیره در کنار هم استفاده شود. جوش نواری از چرم است که در امتداد محیط زیره قرار دارد. کفش‌های گودیر ولد دارای دو بخیه هستند که یکی جوش را به کفی و رویه و دومی جوش را به زیره می‌پیوندد.

کفش‌های Blake Stittched دارای یک دوخت در قسمت داخلی کفش هستند که کفی، رویه و زیره را به هم متصل می‌کند.

پایین ترین کیفیت از این سه کفش سیمانی است که زیره ها بدون هیچ دوختی به رویه چسبانده می شوند.

کفش‌های جوش‌دار Goodyear در دنیای کفش‌ها بسیار محبوب هستند و گفته می‌شود بهترین نوع ساخت کفش هستند، اما هر دو دوخت گودیر و دوخت بلیک مزایا و معایب خاص خود را دارند. بر اساس استفاده و ترجیحات شخصی، هر یک از آنها می تواند به عنوان یک کفش با کیفیت در نظر گرفته شود

 

به دنبال:

کفش های دوخته شده بلیک ساده ترین تشخیص هستند. از آنجایی که دوخت مستقیم از کفی به زیره و در داخل کفش است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک چراغ قوه بگیرید و داخل آن را برای وجود آن دوخت بررسی کنید.

دوخت مشابهی که در پایین کفش در همان فاصله از لبه‌ها قابل مشاهده است، بیشتر تایید می‌کند که ساختار دوخته شده با دوخت است.

اگر در داخل هیچ بخیه ای وجود نداشته باشد، بررسی بعدی باید برای جوش خوردن گودیر باشد.

چنین کفش هایی دارای زیره پهن تری برای قرار دادن جوش هستند، ~ 4 تا 5 میلی متر

همه انواع کفش های جوش داده شده دارای یک پیچ در اطراف کفش هستند و شما می توانید این موضوع را با یک برش قابل مشاهده در جایی که دو انتهای جوش به هم می رسند - معمولاً در داخل کفش تأیید کنید.

در کفش‌های جوش‌دار گودیر، دوخت روی جوش را نیز در قسمت پایین تقریباً در همان فاصله از لبه مشاهده خواهید کرد. نخ های بخیه و همچنین تعداد دوخت در هر اینچ (SPI) باید در هر دو طرف مشابه باشد.

 

اجتناب کردن:

کفشهای جوشکاری مصنوعی / جوشهای از قبل دوخته شده

به دلیل محبوبیت کفش‌های جوش‌دار Goodyear، بسیاری از تولیدکنندگان از جوش‌های مصنوعی و دوخت‌های تزئینی در قسمت بیرونی استفاده می‌کنند تا کفش‌های دوخته‌شده بلیک یا حتی سیمانی‌شده‌ها را به‌عنوان جوش‌شده گودیر از بین ببرند.

چند راه وجود دارد که می توانید این را تشخیص دهید:

زیره خیلی فراتر از رویه چرمی یعنی کمتر از 4 میلی متر عرض نمی کند

فاصله بخیه ها از لبه روی جوش و کف کفش یکسان نیست.

تعداد دوخت در هر اینچ (SPI) روی جوش با قسمت پایین کفش مطابقت ندارد.

کفش های آبکاری شده مصنوعی

دوخت بسیار نزدیک به لبه روی جوش است، اما کمی جلوتر در پایین کفش است.

کفش های مصنوعی

دوخت ها در هر اینچ نیز مطابقت ندارند (چپ و مرکز). به نظر می رسد قسمت پایین کفش دوخت های بزرگ تری دارد

برش قابل رویت (راست) تأیید می کند که از یک جوش استفاده شده است اما همه دلایل بالا آن را به یک جوش از قبل دوخته شده یا جوش مصنوعی تبدیل می کند.

کفش هایی با زیره چسب. آنها سریعتر فرسوده می شوند و به محض اینکه این اتفاق بیفتد، تعویض کفی ها غیرممکن خواهد بود. چنین زیره‌های چسب‌دار ممکن است برای مدل‌های کفش معمولی مناسب باشند، اما برای کفش‌های مجلسی با کیفیت مناسب نیستند.

زیره سیمانی

زیره سیمانی

3) قیمت بالا

چرم های باکیفیت و روش های ساخت پیچیده می توانند هزینه ها را افزایش دهند، به همین دلیل است که بهترین کفش های چرمی گران قیمت خواهند بود. این نباید تنها عامل شما در تعیین کیفیت یک کفش باشد، اما به شما یک ایده منصفانه در مورد آن می دهد.

 

به دنبال:

در زیر روند کلی است که من در اینجا در هند از نظر قیمت مشاهده کرده ام. این معیار مطلق چیزی نیست که ممکن است پیدا کنید، لطفاً در هنگام خرید کفش چرمی از آن به عنوان یک راهنما استفاده کنید

1000 – 2500 INR: کفش های چرمی یا مصنوعی کم کیفیت با کفی سیمانی

2500 - 5000 INR: چرم های بهتر، اما زیره سیمانی. کفش‌های این طیف رایج‌ترین کفش‌هایی هستند که دارای دوخت مصنوعی تزئینی هستند که باعث می‌شود آنها گران به نظر برسند

5000 – 10000 INR: کفش با کیفیت بالا. کفش های چرمی تمام دانه/ دانه بالا در این بازه قیمتی خواهند بود. هزینه های دقیق بسته به اینکه بلیک دوخته شده باشند یا گودیر جوش داده شده باشند، متفاوت خواهد بود

اجتناب کردن:

کفش هایی که خیلی ارزان هستند

در حال حاضر، من حتی نمی دانم نیازی به توضیح این موضوع است. اگر قیمت یک کفش کمتر از 1000 پوند باشد، فقط می‌توانید تصور کنید که برند چه کیفیتی را کاهش می‌دهد تا به آن قیمت برسد.

برندهای لوکس/طراحی

بخش خوبی از قیمت ممتاز کفش های طراحی شده به دلیل نام تجاری آن ها خواهد بود. اگر پولی برای خرج کردن دارید، حتما ادامه دهید – اما اطمینان حاصل کنید که کیفیتی که به دست می آورید هزینه را توجیه می کند.

از آنجایی که این پست را خوانده اید، مطمئن هستم که برای شما آسان خواهد بود

 

 

 

منبع: https://theshoestopper.com/

leather...
ما را در سایت leather دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : maryam orsileather بازدید : 120 تاريخ : پنجشنبه 6 مرداد 1401 ساعت: 16:02

وقتی به چیزی که از چرم ساخته شده است نگاه می کنید، آیا واقعاً می دانید که چگونه کیفیت آن را تعیین کنید؟ ممکن است در ظاهر عالی به نظر برسد، اما درک علائم مشخص انواع مختلف چرم برای دانستن اینکه آیا آن کالا راحت است یا نه، شکل خود را حفظ می کند، شخصیت خود را توسعه می دهد و در آزمون زمان مقاومت می کند، کلیدی است.

 

خرید انواع کفش زنانه چرم و کفش مردانه ارسی از فروشگاه چرم دست دوز ارسی ممکن است.

 

با وجود اینکه می توان از پوست حیوانات مختلف مانند گاو، خوک، گوسفند و اگزوز چرم درست کرد، اما در این مقاله به پوست گوساله و گاو می پردازیم.

 

امروزه انواع مختلفی از چرم را در بازار پیدا خواهید کرد، مانند:

 

دانه کامل: دانه اصلی خارجی ترین لایه دست نخورده باقی می ماند و شما می توانید تمام منافذ، خراش ها، بریدگی ها، علائم، گزش حشرات و به اصطلاح لکه ها را مشاهده کنید. این چرم طبیعی ترین نوع چرم است، همچنین بسیار تنفس پذیر، بسیار بادوام، محکم و قابل اعتماد است - که آن را برای مد کردن کالاهای چرمی باکیفیت، مانند کفش های مردانه خوب، ایده آل می کند. این عوامل باعث می‌شود که چرم کامل به با ارزش‌ترین نوع چرم تبدیل شود. یکی دیگر از ویژگی های جذاب چرم تمام دانه این است که هیچ دو پوست کاملاً یکسان نیستند. پتینه و براق شدن زیبا با گذشت زمان ایجاد می شود و کفش های چرمی شما را واقعاً منحصر به فرد می کند. اکثر برندهای کفش با کیفیت بالا فقط از چرم تمام دانه استفاده می کنند.

 

دانه تصحیح شده: دقیقاً همانطور که از نام آن پیداست، در جایی از خط، سطح یا بافت چرم تغییر یافته است یا "اصلاح شده". علائم بارز یک پوست خالص، مانند خراش ها و زخم ها، سمباده شده و پاک شده اند. این عمل همچنین فیبر طبیعی و ساختار پوست را بی ثبات می کند. چرم دانه اصلاح شده را می توان با طرحی برای شبیه سازی منافذ طبیعی برجسته کرد.

 

دانه رویی: لایه بالایی پوست شکافته می‌شود، سپس دانه‌های طبیعی به طور کامل سابیده می‌شوند تا هرگونه لک از بین برود، همچنین ساختار پوست را تخریب می‌کند. برای ظاهری یکنواخت، که گاهی اوقات پلاستیکی به نظر می رسد، روی چرم یک دانه بدلی مهر می شود یا لکه دار می شود. حتی اگر دانه‌های رویشی صاف و انعطاف‌پذیر باشند، از آنجایی که منافذ طبیعی اساساً بسته شده‌اند، قابل تنفس نیستند و پتینه هرگز ایجاد نمی‌شود. دانه رویی نیز گاهی اوقات می تواند پلاستیکی به نظر برسد.

 

نوبوک: نوعی چرم گاو یا پوست گوساله با دانه بالا است که روی آن سنباده یا صاف شده و در نتیجه الیاف پروتئینی کوتاه کمی چرت می زند و سطحی مخملی دارد.

 

جیر: شاید بیشتر به دلیل ظاهر نرم و تا حدی "مخلوط" آن شناخته شده است، جیر از قسمت زیرین پوست گرفته می شود. جیر که به دلیل ظاهر پوشک خود ارزشمند است، نازک تر و انعطاف پذیرتر از سایر انواع چرم است.

 

Bonded: این در واقع ترکیبی از آنچه از پوست باقی مانده است. براده ها، ضایعات و الیاف چرم با یک عنصر پیوند مانند پلی اورتان یا لاتکس با هم ترکیب می شوند، سپس در بالای برخی از انواع پشتی الیاف اکسترود می شوند. چرم پیوندی به طور قابل توجهی انعطاف پذیری یا دوام کمتری نسبت به چرم تمام دانه دارد و معمولاً برای ساخت کفش استفاده نمی شود.

 

چرم اصل: این موضوعی است که در پست بعدی وبلاگ به تفصیل در مورد آن صحبت خواهم کرد.

 

نحوه تشخیص چرم کامل

شناسایی-چرم کامل

 

شناسایی چرم دانه کامل ممکن است کمی پیچیده باشد، اما می‌توانید با چشمانی دقیق، حوصله و دانستن اینکه چه سرنخ‌هایی را باید جستجو کنید، این کار را انجام دهید.

 

تولیدکنندگانی که از چرم تمام دانه استفاده می کنند، معمولاً این واقعیت را با برچسب یا نشانه های دیگری روی خود محصول تبلیغ می کنند.

 

به دقت به منافذ و شیارهای طبیعی پوست نگاه کنید (همانطور که در تصویر بالا مشاهده می شود). زمانی که چرم خم شده یا تا می شود باید رنگ متفاوتی داشته باشد و به مرور زمان پتینه ایجاد می شود. همچنین باید متخلخل باشد و مواد مغذی مانند کرم ها را جذب کند.

 

از آنجایی که چرم تمام دانه از کل دانه و محل اتصال کوریم (ناحیه انتقال بین الیاف بسیار ظریف دانه و الیاف بزرگتر لایه میانی پوست) استفاده می کند، چقرمگی ذاتی پوست دست نخورده باقی می ماند. باید صاف، با ساختار خوب و در عین حال انعطاف پذیر باشد. این ماده طبیعی خم می شود و چروک می شود که در واقع چیز خوبی است.

 

پاهای شما نباید در یک جفت کفش چرمی کامل عرق کرده یا احساس خفگی کنید. سطوحی که با پلی اورتان رنگ شده یا درزبندی شده اند در واقع منافذ را می بندند. آنها ظاهری یکنواخت خواهند داشت و کرم یا نرم کننده های چرمی را جذب نمی کنند.

 

چرم تمام دانه چگونه ساخته می شود

دباغی، پوست ضخیم و سفت گاو را به چرم انعطاف پذیر، بادوام و انعطاف پذیر تبدیل می کند. عوامل زیادی در کیفیت پوست نقش دارند از جمله:

 

نوع، ژنتیک، سن و نژاد حیوان

شرایط، محیط و آب و هوایی که در آن زندگی می کرد

چه خورده و چقدر

لایه پوست استفاده شده

بخشی از بدن که از آن پوست تهیه شده است

دباغی که در آن درمان شد

 

 

هنر دباغی قرن هاست که انجام می شده است و می توان آن را تا مصر باستان دنبال کرد. البته این روند تغییر کرده و از آن زمان به بعد اصلاح شده است، اما اصول اولیه باقی می ماند.

 

به طور کلی، قبل از شروع فرآیند دباغی واقعی، پوست با نمک خشک می شود تا رطوبت آن استخراج شود تا از پوسیدگی و رشد باکتری جلوگیری شود.

سپس با محلولی از آهک (از سنگ آهک) و سایر عوامل برای از بین بردن مو، پروتئین، مقداری چربی و چربی های طبیعی درمان می شود.

پوست از طول به دو طرف تقسیم می شود. با دانه بالا، می توان آن را دوباره برای "شکاف" تقسیم کرد (نوبوک و جیر همانطور که در بالا توضیح داده شد).

پوست ها سپس در ظرف های بزرگ یا طبل های پر از تانن به مدت چند ساعت تا چند هفته خیس می شوند.

مرحله بعدی در فرآیند برنزه کردن، حذف آب اضافی در خلاء بزرگ است. پس از آن پوست ها را یا روی قفسه ها یا قاب های بزرگ می کشند تا خشک شوند و از کوره مخصوص عبور می دهند.

پس از خشک شدن، لبه های ناهموار بریده می شوند.

به دنبال استفاده از رنگ و موم بسیار تصفیه شده.

در نهایت، همه عناصر تحت حرارت و فشار زیاد به هم متصل می شوند.

 

 

رایج ترین روش های برنزه کردن عبارتند از:

 

دباغی سبزیجات، قدیمی ترین روش دباغی است و به طور کلی شامل تزریق پوست با "مشروبات" ساخته شده از تانن انواع پوست درختان از جمله بلوط، شاه بلوط، میموزا و کبراکو است. این باعث ایجاد رایحه ای طبیعی و خاکی و چرم با کیفیت عالی می شود که همچنین زیست تخریب پذیر است. ممکن است فرآیندی پرهزینه و طولانی باشد، اما ارزشش را دارد.

 

دباغی کروم در پایان قرن نوزدهم توسعه یافت و نسبتاً ارزان، سریع و کارآمد است، اما نیاز به استفاده از مواد شیمیایی مضر مانند کروم دارد. نتیجه یک چرم غیرقابل تجزیه با حسی مصنوعی است.

 

مزایا و معایب چرم تمام دانه

مانند بسیاری از چیزها، چرم تمام دانه مزایا و معایبی دارد.

 

چرم تمام دانه بهترین چرم برای کفش، کفش کتانی، چکمه و لوازم جانبی محسوب می شود. این ماده مجلل نه تنها قوی، بادوام و ماندگار است، بلکه هرچه بیشتر آن را بپوشید انعطاف پذیرتر می شود و پتینه شخصی ایجاد می کند. در مورد کفش نیز با فرم پای شما مطابقت دارد.

 

هر تکه از چرم تمام دانه منحصر به فرد است. به عنوان یک ماده طبیعی، بسیار قابل تنفس و زیست تخریب پذیر است. همچنین، در برابر آب مقاوم است (تا حدی)، ترک نمی خورد، پاره نمی شود و پوسته نمی شود. همچنین مراقبت و نگهداری از آن آسان است (برای نکات مراقبتی به زیر مراجعه کنید).

 

چرم تمام دانه به دلیل استحکامی که دارد می‌تواند در طی فرآیندهای دباغی و پس از دباغی تحت درمان‌های مختلفی قرار گیرد تا انواع چرم‌ها مانند چکش، کشش و سنگ‌ریزه ایجاد شود.

 

چرم تمام دانه همه کاره است و برای ساخت بسیاری از اشیاء زیبا استفاده می شود. همچنین تقریباً برای هر قسمت از کفش، از رویه تا آستر (مانند چرم صاف ابریشمی واچتا که استفاده می‌کنیم)، تاول‌ها، پاشنه‌ها و زیره‌ها می‌توان از آن استفاده کرد.

 

از آنجایی که چرم با کیفیت ترین است، چرم تمام دانه می تواند گران باشد. گاهی اوقات استحکام و استحکام می تواند کار با آن را دشوار کند. آنچه آن را منحصر به فرد می کند نیز می تواند یک نقطه ضعف باشد. به عنوان مثال، پیدا کردن یک تکه چرم کامل بدون عیب و نقص برای آکسفوردهای کامل تراش، می تواند دشوار و وقت گیر باشد.

 

چرم با دانه کامل می تواند به راحتی لکه دار شود و در صورت قرار گرفتن در معرض دمای شدید یا شرایط آب و هوایی خراب می شود.

 

چرم تمام دانه چقدر دوام می آورد؟

چرم دانه کامل یکی از بادوام ترین و بادوام ترین موادی است که می توانید پیدا کنید. ممکن است ضرب و شتم طول بکشد، خراشیده شود و به اطراف پرتاب شود و همچنان نگه دارد. با مراقبت، تهویه و نگهداری مناسب، لباس‌های چرمی شما می‌توانند قرن‌ها دوام بیاورند. به طور جدی. و حتی بهتر از روزی که آنها را گرفتید به نظر می رسند.

 

تصور کنید که... اقلام چرمی مرغوب شما می توانند به میراث خانوادگی تبدیل شوند.

leather...
ما را در سایت leather دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : maryam orsileather بازدید : 197 تاريخ : چهارشنبه 5 مرداد 1401 ساعت: 0:09